புதன், 2 ஜூன், 2021

Dhaniksta panchami

 💢 இறக்க கூடாத நட்சத்திரங்கள்


💢அதனால் ஏற்படும் சோகம்


       பிறந்த அனைவரும் ஒருநாள் இறப்பது உறுதி.


        கீழ்கண்ட 13 நட்சத்திரத்தில் ஒருவருக்கு இறப்பு ஏற்படக்கூடாது


🌑அவிட்டம்


🌑சதயம்


🌑பூரட்டாதி


🌑உத்திரட்டாதி


🌑ரேவதி


     மேற்கண்ட ஐந்து நட்சத்தில் ஒருவர் இறந்தால் ஆறு மாத காலம் வீட்டை பூட்ட வேண்டும்.


❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌


🌑ரோகிணி நட்சத்திரத்தில் இறந்தால் 4 மாதம் வீட்டை பூட்ட வேண்டும்.


❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌


🌑கார்த்திகை,


🌑உத்திரத்தில் 


இறந்தால் 3 மாதம் வீட்டை பூட்ட வேண்டும்.


❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌


🌑மிருகசீரிடம்,


🌑சித்திரை,


🌑புனர்பூசம்,


🌑உத்திராடம்


🌑விசாகம்


        நட்சத்திரத்தில் இறந்தால் 2 மாத காலம் வீட்டை பூட்ட வேண்டும்.


❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌


இந்த நட்சத்திரத்தில் இறந்தால் என்ன நிகழும்?


          மேலே குறிப்பிட்ட 13 நட்சத்திரத்தில்  இறந்தவருடைய ஆன்மா  மேலே குறிப்பிட்ட அடைப்பு காலம் வரை இறந்த இடத்தில் சுற்றிக்கொண்டு இருக்கும்.


    மிகவும் பலகீனமானவரின்(குடும்ப உறுப்பினர்,பிடித்தவர்கள்) உடலில் புகுந்து தன்னுடைய விருப்பங்களை நிறைவேற்றிக் கொள்ள விரும்பும்.


      இயற்கை மரணம் அடைந்தவருடைய ஆன்மாவை காட்டிலும் விபத்து போன்ற கோர மரணம் அடைந்தவருடைய ஆன்மா மிகுந்த வலிமை உடையதாக இருக்கும்.


    தகுந்த பரிகாரம் செய்யாதவர்கள் வீட்டில்துர்மரணம்,விபத்து,கருகலைதல், நோய் ,மனக்குழப்பம்,தொழில் நட்டம் போன்ற துயரங்கள் ஏற்படும்.


❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌


 பரிகாரம்


        வீட்டில்  இறந்த அறையில் வீட்டு அடைப்பு காலம் முடியும் வரை மாலையில்  இருந்து விடியும் வரை எரியும் வகையில் விளக்கு ஏற்ற வேண்டும்.


               அந்த விளக்கை பின்பு உபயோகப்படுத்த கூடாது.அப்புறப்படுத்த வேண்டும்.


          விளக்குக்கு அருகில் அவருக்கு பிடித்த உணவும், நீரையும் வைத்து அதை இறந்த ஆன்மா ஏற்றுகொள்ள வேண்டிக் கொண்டு அந்த அறையை பூட்டி விட வேண்டும்.விடியும் வரை திறக்க கூடாது.


    வீட்டு ஹாலில் இறந்தால் இறந்த இடத்தில் மேலே சொன்னவற்றை செய்து தலைவாசலை மூடி விடியும் வரை கதவை திறக்க கூடாது.


      பலர் இதற்கு பயந்து கொண்டு வீட்டையே அடைப்பு காலம் வரை பூட்டிச் செல்கின்றனர்.


    ஜாதகப்படி துர்ஆவி எளிதில் பிடிப்பவர்களுக்கும் சுபத்துவம் இல்லா ராகு தசா நடப்பவரையும் மிகுந்த பாதிப்புக்கு உள்ளாக்கும்.


          விபத்து நடந்த இடத்தில்  தொடர்ந்து விபத்து நடப்பது மேலே சொன்ன நட்சத்திரத்தில் ஒருவர் அந்த இடத்தில் பலி ஆனதுதான் காரணம்.


             கலிகாலத்தில் இதை அறியாமல் தனக்கு என்ன பிரச்சனை என்று தெரியாமல் மருத்துவமனைக்கு சென்றும் நோய் தீராமல் வீண்விரையங்களை செய்து வருகின்றனர்.


        அடைப்பு காலத்தில் இச்சிறிய பரிகாரத்தை செய்யாமல் விட்டதால்  சிரமப்படுவோர் தகுந்த தடுப்பு பரிகாரம் உரியவரிடம் (அருளாளர்கள்)

செய்து இன்னலை குறைத்துக் கொள்ள வேண்டும்.


        இந்த காலகட்டத்தில் யாரேனும் இறந்து இருந்தால அவர்கள் வீட்டாரை இந்த பரிகாரம் செய்ய சொல்லி அவர்களுக்கு வரும் துன்பங்கள் குறைய  உதவவே இந்த பதிவு.


       

                              நன்றி.



வெள்ளி, 28 மே, 2021

Terminal Benefits available to Family of a Deceased Government

 Terminal Benefits available to Family of a Deceased Government 

Employee and Process

Following benefits are granted to family on death of a Government Employee during 

service:

(A) For Government Employees covered under CCS(Pension) Rules, 1972:

(i) Family Pension 

(ii) Death Gratuity,

(iii) Accumulation under General Provident Fund

(iv) Leave encashment

(v) CGEGIS 

(vi) CGHS or FMA

(B) For Government Employees covered under NPS:

(i) Benefit from accumulated pension wealth under NPS or family pension under 

CCS(Pension) Rules, 1972 as per option or default option,

(ii) Death Gratuity,

(iii) Leave Encashment,

(iv) CGEGIS

(v) CGHS

Necessary Forms to be filled by claimant for benefits:

(i) Family pension – claim in Form 14 of CCS(Pension) Rules

(ii) Death Gratuity- claim in Form 12 of CCS(Pension) Rules

(iii) Leave Encashment, CGEGIS, GPF- No form or application is required

(iv) CGHS- Form prescribed by Ministry of Health and Family Welfare

Family pension and death gratuity for Central Government Employees is processed through 

BHAVISHYA software. Other benefits are granted by HOO to the eligible member(s) through 

issue of sanction.

For Family pension (In-service death of Government Employee) and Death gratuity 

following documents are required:

(A) For Family Pension:

i. Death certificate of Government Employee

ii. PAN number of Claimant (Photocopy)

iii. Details of single holder Bank Account of claimant

iv. Address Proof

v. Passport size photo (two)

vi. Two specimen signatures of claimant

vii. Details of height and personal identification

viii. Contact details (Mobile No. and Email (if any))

(B) For Death Gratuity:

i. Death Certificate of Government Employee,

ii. Bank account details of nominee(s),

iii. PAN number of Claimant (Photocopy),

iv. Separate claim for each nominee

(C) For other benefits (Leave encashment, CGEGIS, GPF)

i. Death certificate,

ii. Bank accounts details of claimant

Leave encashment and GPF benefits can be Immediately Sanctioned on receipt of above 

documents from the claimant.

Process for claim for grant of family pension and death gratuity:

• Under the BHAVISHYA software, it is the responsibility of the Head of Office to process 

the grant of family pension and death gratuity to eligible member / nominee.

• Head of Office will obtain information from eligible member in form 14 and form 12 or 

in person and fill details in the BHAVISHYA through his login and password. He will 

upload all necessary documents in the software including photo, signature, certificates 

etc.

• Head of Office forward the same through the system (BHAVISHYA) to Pay and Account 

Office. 

• HOO will forward physical signed documents along with enclosures to PAO.

• PAO would process the same and forward it to CPAO for issue of SSA. PAO will pay the 

death gratuity and also send a signed copy of PPO to CPAO.

• CPAO would send information to Bank for payment of family pension.

Sanction of Provisional Family Pension by Head of Office: ( clarification issued vide 

DoPPW OM No. 1/11/2020-P&PW (E) Dated 29.7.2020

It has been decided to relax the provisions of rule 80-A of the CCS (Pension) Rules, 1972 to the 

extent that if a claim for family pension in Form 14 along with death certificate and bank 

account details of the claimant has been received and the Head of Office is satisfied about the 

bonafide of that claim, he shall sanction provisional family pension immediately. The Head of 

Office shall not wait for forwarding of the family pension case (including Form-14, Form-18 

and other relevant documents mentioned in Rule 80) to Pay & Accounts Office before 

sanctioning the provisional family pension.

The amount of provisional family pension shall not exceed the maximum family pension as 

admissible under Rule 54 of CCS Pension Rules, 1972. 

The Pay & Accounts Office shall release the provisional family pension on the basis of sanction

order issued by the Head of Office without insisting for any other documents including service 

book. The provisional family pension shall be paid in the same manner as Pay and Allowances 

of the establishment are paid.

--- End

https://pensionersportal.gov.in/Document/Terminal_Benefits_FP.pdf

Maruti CSD Car April month Price List - Ajmer 2021

  Maruti CSD Car Price List April 2021 – Ajmer City Name                                   Description                                 Type ...